Proč se vaše automobilka rozhodla pro
investici právě v nošovické zóně?
Rozhodnutí vybudovat první a jediný výrobní závod
Hyundai v Evropské unii vyplynulo z neustále rostoucí poptávky po vozech
Hyundai. Pro Českou republiku a konkrétně Nošovice hrálo několik faktorů:
centrální poloha uprostřed Evropské unie, hustá dopravní infrastruktura,
kvalitní průmyslová pracovní síla a blízkost sesterského závodu Kia Motors
Slovakia, se kterým je výroba v závodě Hyundai provázána. Svou roli
sehrály i investiční pobídky. Kdyby je tehdy nenabídla vláda České republiky,
nabídla by je ochotně vláda kteréhokoliv jiného sousedního státu.
Kolik
zaměstnanců pracovalo v automobilce po otevření továrny a kolik zde
pracuje nyní? Pochází největší počet zaměstnanců z Frýdku-Místku?
Sériová výroba byla zahájena v listopadu 2008,
kdy v jednosměnném provoze pracovalo 1400 zaměstnanců. Od září 2011 vyrábí
závod HMMC na tři směny a počet zaměstnanců se pohybuje kolem 3400 přímo
v automobilce a dalších sedm tisíc u našich subdodavatelů v kraji,
kteří následovali Hyundai z Koreje do České republiky. Celkově tak Hyundai
vytvořil téměř 10 500 přímých pracovních míst, z nichž 96 procent je obsazeno
občany České republiky, obyvateli Moravskoslezského kraje, a to zejména
z Frýdku-Místku, Ostravy, Karviné, Havířova, ale i z Nového Jičína,
Třince a spousty menších měst a vesnic mezi nimi. Kromě toho vznikly stovky
pracovních míst ve zdejších firmách, které zajišťují úklid, ostrahu,
stravování, dopravu nebo praní pracovních oděvů.
Jak si stojí HMMC jako zaměstnavatel?
Nemáte třeba problémy s náborem a udržením pracovníků?
Společnost HMMC se v loňském roce stala nejen
Zaměstnavatelem roku Moravskoslezského kraje, ale i Zaměstnavatelem roku České
republiky v kategorii do 5000 zaměstnanců. Zájem o práci u nás je opravdu
enormní a na každé případné volně místo ve výrobě máme registrováno více než
100 uchazečů. Dramaticky se snížila i fluktuace v dělnických profesích, a
to z 39 procent v roce 2009 na současných 5,8 procenta.