Třetí
etapa znamenala konec pro Jana Veselého, motorkáře týmu Bonver Dakar Project. Tomáš
Vrátný měl naopak svůj nejlepší dakarský den. Artura Ardavičuse zdržely
technické starosti a defekt, dojel hned za svým kolegou.
"Vypadl jsem. Spadl jsem do kaňonu, ze kterého nešlo vyjet. Stejně jako
Faria, Patronelli a jiní. Nic mi není, ale stroj musí vytáhnout helikoptéra,"
napsal do smsky Jan Veselý po pádu se svou yamahou. Po odstoupení Tatry 815
Jarka Kazberuka je to konec dalšího člena Bonver Dakar Projectu. „To je Dakar,
nikdy nevíš, kdy někam spadneš. Hlavně, že je Honza okay, to je nejdůležitější.
Já s Arturem budeme bojovat za něj i za Jarka," vzkazuje z Dakaru
závodící šéf týmu Tomáš Vrátný.
Třetí etapa byla pro něj zatím nejlepší. Radoval se, že na své Tatře 815 neměl
defekt ani jiné starosti. Do cíle dorazil 22., přičemž startoval o čtrnáct míst
hůře, takže důvod ke spokojenosti byl u něj na místě. Na prvního ztratil 56
minut a 34 vteřiny. Artur to měl s Tatrou Jamal složitější, zpomalily ho
starosti s brzdami i defekt. Bylo z toho místo hned za Tomášem. Kolegy
dělily necelé tři minuty. V tabulce Tomáš poskočil na 27. Příčku, Artur je
22.
A teď už přímo z trasy šéf týmu BDP Tomáš Vrátný: „Konečně etapa bez
defektu! Stáli jsme jen jednou, u Artura. To je malý zázrak. Po startu se jelo
rovnou do hor, a protože jsme startovali jako 36., trať byla totálně rozbitá po
jízdě předchozích náklaďáků. Zdálo se mi, že jsme celý den jeli po roletách
nebo ve feshi. Ale zatli jsme zuby a dali to. Vůbec jsme nemuseli vylézat
z auta, to bylo skvělé. Stáli jsme jen u Artura, ve chvíli, kdy urazil
vzduch k zadním brzdám, takže pořád brzdily a tudíž hořely. Tak jsme
alespoň viděli kazašského hasiče Artura v akci! Vše jsme společně zvládli
a fičeli dál. Artura ještě zdržel defekt. Ale důležité je, že obě tatrovky,
Jamalka i 815tka, vydržely, etapa byla totiž doslova rozbíjecí."
Dnešní
čtvrtá etapa San Juan - Chilecito bude mít neuvěřitelných 657 km erzety a
k tomu 211 km spojovací jízdy. Tak dlouhou rychlostní zkoušku Rally Dakar
nepamatuje bezmála deset let. Závodníci se budou muset vypořádat se zrádnými
přejezdy řek a nebezpečnými sjezdy do širokých i úzkých kaňonů.