Obě
posádky týmu Bonver Dakar Project mají za sebou náročnou osmou etapu. Zatímco
Tomáš Vrátný byl ve včerejší rychlostní zkoušce sedmnáctý, Artur Ardavičus dojel
na 28. místě.
Tato
rychlostní zkouška byla pro kategorie automobilů a kamionů poslední na území
Argentiny. Ze Salty se jelo Calamy ležící na území Chile. Celkem tedy 824
kilometrů, z toho bylo 302 kilometrů měřených. A pro tým Bonver Dakar
Project poměrně náročných, o to víc, že mechanici strávili noc opravováním a
zprovozňováním tatry Artura Ardavičuse poté, co ji tento zkušený kazašský
závodník převrátil v předchozí rychlostní zkoušce.
„Byla
to stoprocentně moje chyba," konstatoval po dojezdu do bivaku Artur Ardavičus,
který byl ochotný pomáhat svým týmovým kolegům a mechanikům klidně i celou noc,
jen aby mohl dál pokračovat ve slavné dakarské rally. Maximální úsilí Artura i
všech dalších členů týmu Bonver Dakar Project se vyplatilo. Tatra byla
v ranních hodinách opravená a připravená na start. Stejně tak její
posádka, které se naštěstí nic nestalo. A tak do včerejší rychlostní zkoušky
startovaly obě posádky týmu Bonver Dakar Project.
Úspěšnější
byl Tomáš Vrátný. Závodící šéf týmu navázal na svůj výkon z předchozích
tří etap a pokračoval v boji s Vlastimilem Vildmanem a jeho liazem o
pozici druhého nejlepšího Čecha v kategorii kamionů. Cílem projel jako sedmnáctý,
29 minut a 34 vteřin za nejrychlejším Karginovem s kamazem a 2 minuty a 47
vteřin za Vildmanem. Na toho Tomáš Vrátný celkově ztrácí 2 minuty a 12 vteřin.
Patří mu průběžné patnácté místo. Artur Ardavičus ztratil 1 hodinu a 24 vteřin
a obsadil osmadvacáté místo. Celkově je třiadvacátý.
Tomáš Vrátný přímo z Dakaru: „Etapa ze Salty začala už v noci na dnešek.
Všichni, úplně všichni totiž makali na Arturově tatře rozbité v předchozí
etapě. Stihli jsme to sedm minut před startem! My jsme měli takovou nějakou
pomalou etapu. Asi to bylo ovlivněné nadmořskou výškou... S Milanem Holáněm
se nám pořád chtělo čůrat a v kombinaci s únavou a tlakem
v podbřišku z toho nebyla žádná rychlá jízda. Dnes to bude ale určitě
lepší. Největší poděkování ovšem patří Arturovi a jeho mechanikům. Kolik jen
práce a dřiny oni zvládli! Jejich Jamalka jede dál, i když v podstatě jen
na zadní pohon. I tak Artur zajel velmi slušně. Jen... S takovou technikou
to bude mít moc těžké v dnešní etapě plné dun, nevím, nevím, jak je
s jednou poháněnou nápravou zvládne... Ale Artur je hrdina a říká: Nebajus.
Držte nám palce, prosím, bo já bajus! Děkujeme."
Dle nejnovějších informací se mechanikům týmu Bonver Dakar
Project podařilo pohon 4x4 provizorně zprovoznit. Uvidí se tedy, zda technika
zvládne první z několika náročných etap vedených přes poušť Atacama. Dle
pořadatelů nyní začíná ta nejtěžší část Rally Dakar. Už při cestě z Calamy
do Iquique čeká na účastníky této legendární vytrvalostní soutěže 422 měřených
kilometrů, z toho více než 150 kilometrů v nevyzpytatelných dunách
proslulé atacamské pouště. A na závěr prudký a velice zrádný sjezd do Iquique.